پرستاری از بیمار بی حرکت

از دست دادن دائمی تحرک ، عواقب جسمی و روانی عمیقی را برای مبتلایان و مراقبان دارد و چالش بزرگی برای سرویس بهداشت ملی است. یک مطالعه اخیر نشان داده است که 42٪ از تخت های بخش های طب سالمندان توسط افرادی با تحرک طولانی مدت اشغال شده است. این افراد به دلیل فعالیتهای روزمره و کیفیت زندگیشان وابستگی زیادی به پرسنل پرستاری دارند. ارزیابی تحرک ، به عنوان یک پارامتر منفرد از وابستگی ، و اندازه گیری ساعات اختصاصی پرستاری هر دو به سرعت و به راحتی در بخش های سالمندان انجام می شوند. احساس می شود که یک همبستگی ساده از این دو متغیر ممکن است مناطقی را که ممیزی دقیق تر در آنها مطلوب است برجسته کند. این مطالعه نشان می دهد که هرچه بیماران بی تحرک بیشتری در یک بخش داشته باشند ، ساعات اختصاص یافته به پرستاران درجه ثبت شده و زبان آموز نیز کمتر است. برخی از دلایل احتمالی این امر پیشنهاد شده و تأثیرات این استقرار در عملكرد پرستاری و استخدام پرسنل مورد بحث قرار گرفته است. احساس می شود که ارائه مراقبت های مناسب پرستاری از بیماران وابسته در مناطق تحت مراقبت مداوم ضروری است و برای اطمینان از این امر به کارکنان آموزش دیده بالایی نیاز است.

عوارض بی حرکتی را شناسایی کنید (به عنوان مثال ، تجزیه پوست ، انقباضات)

مشتری را از نظر تحرک ، راه رفتن ، قدرت و مهارت های حرکتی ارزیابی کنید

ارزیابی پوست را انجام دهید و اقدامات لازم را برای حفظ یکپارچگی پوست و جلوگیری از خرابی پوست (به عنوان مثال چرخش ، جابجایی مجدد ، سطوح پشتیبانی فشار دهنده) پرستاری از بیمار بی حرکت

هنگام ارائه مراقبت از مشتریانی که بی تحرک هستند ، از دانش رویه های پرستاری و مهارت های روان حرکتی استفاده کنید

اعمال ، نگهداری یا حذف دستگاه های ارتوپدی (به عنوان مثال ، کشش ، آتل ، مهاربند ، گچ)

استفاده و نگهداری وسایل مورد استفاده برای تقویت بازگشت وریدی (به عنوان مثال ، جوراب های ضد آمبولی ، دستگاه های فشرده سازی متوالی)

در مورد روشهای مناسب استفاده شده هنگام تغییر مکان مشتری بی حرکت ، به مشتری آموزش دهید

هماهنگی بدن صحیح مشتری را حفظ کنید پرستاری از بیمار بی حرکت

تنظیم / تنظیم دستگاه کشش مشتری (به عنوان مثال ، دستگاه ثابت کننده خارجی ، کشش هاله ، کشش اسکلت) را حفظ / اصلاح کنید

اقداماتی را برای ارتقا گردش خون (به عنوان مثال ، دامنه حرکت فعال یا منفعل ، موقعیت و بسیج) اعمال کنید.

پاسخ مشتری به مداخلات را ارزیابی کنید تا از عوارض بی حرکتی جلوگیری کند

شناسایی عوارض عدم تحرک

خطرات یا عوارض بی حرکتی ، مانند تجزیه پوست ، زخم فشار ، انقباض ، ضعف عضلانی ، آتروفی عضلانی ، پوکی استخوان استفاده نکرده ، سنگ کلیه ، استاز ادرار ، احتباس ادرار ، بی اختیاری ادرار ، عفونت های دستگاه ادراری ، آتلکتازی ، ذات الریه ، کاهش ظرفیت حیاتی تنفسی ، استاز وریدی ، نارسایی وریدی ، افت فشار خون ارتواستاتیک ، کاهش ذخیره قلب ، ورم ، آمبولی ، ترومبوفلبیت ، یبوست و از دست دادن کلسیم از استخوان ها ، از نظر دلار مراقبت های بهداشتی و از نظر رنج مشتری بسیار گران است. از بسیاری از این عوارض پرهزینه بی حرکتی می توان جلوگیری کرد و باید تا حد امکان پیشگیری شود.

عدم تحرک و استراحت کامل در رختخواب می تواند منجر به تهدید زندگی و عوارض جسمی و روانی شود. بنابراین ، اعضای تیم مراقبت از پرستار و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مانند فیزیوتراپیست باید تحرک مشتری را ارتقا دهند و در صورت امکان از بی تحرکی جلوگیری کنند. بی حرکتی می تواند بر تمام سیستم های بدن فیزیولوژیکی تأثیر منفی بگذارد.

موسسه پرستاری در تهران

عوارض و خطرات مرتبط با عدم تحرک و با توجه به سیستم بدن در زیر شرح داده شده است:

سیستم ادراری

در نتیجه عدم تحرک ، سیستم احتباری ادرار می تواند با احتباس ادرار ، ایستایی ادرار ، حساب کلیه ، بی اختیاری ادرار و عفونت های دستگاه ادراری تأثیر بگذارد.

دستگاه گوارش

یبوست ، ناتوانی در بدن و تخلیه مدفوع به سختی می تواند در نتیجه عدم تحرک و عدم ورزش باشد که برای تقویت عملکرد طبیعی روده لازم است. هنگامی که مشتری مایعات کافی دریافت نمی کند ، این تغییرات روده بیشتر سردرگم می شوند. پرستاری از بیمار بی حرکت

سیستم اسکلتی – عضلانی

عضلات ، مفاصل و استخوان ها تحت تأثیر عدم تحرک قرار می گیرند.

استخوانها در اثر کمبود تحمل وزن ، کلسیم را از دست می دهند و این می تواند منجر به عدم استفاده از پوکی استخوان ، هیپرکلسمی و شکستگی شود. در بعضی مواقع می توان با قرار دادن مشتری در موقعیت تحمل وزن ، از جدول شیب برای جلوگیری از این آسیب استفاده کرد تا از این عوارض جلوگیری کند.

مفاصل تحت تأثیر سفتی ، درد ، اختلال در دامنه حرکت و انقباضات از جمله افتادگی پا قرار می گیرند که یک انقباض کف پا است. برخی از این اختلالات مفصلی را می توان با قرارگیری مکرر و مناسب مشتری در تراز بندی صحیح بدن ، ارائه دامنه تمرینات حرکتی به تمام مفاصل چندین بار در روز و استفاده از دستگاه هایی مانند رول دستی و تخته تخت برای جلوگیری از به ترتیب از انقباض دست و پا جلوگیری کنید.

در نتیجه عدم تحرک ، عضلات تحت تأثیر ضعف و آتروفی قرار می گیرند. این خطرات عدم تحرک را می توان با انجام حرکات دامنه ای و در تمرینات تختخوابی مانند تمرینات عضلانی ایزوتونیک ، ایزومتریک و ایزوکینتیک پیشگیری کرد. پرستاری از بیمار بی حرکت

دستگاه تنفسی

برخی از اثرات سو ad سیستم تنفسی مربوط به عدم تحرک عبارتند از: ضخیم شدن ترشحات تنفسی ، جمع شدن ترشحات تنفسی و افزایش ناتوانی مشتری در تحریک و خلط این ترشحات ، که همگی می توانند منجر به آتلکتازی ، پنومونی هیپوستاتیک و عفونت های دستگاه تنفسی شوند. همچنین عدم تحرک می تواند منجر به تنفس کم عمق ، بی اثر ، کاهش حرکت تنفسی و کاهش توانایی حیاتی مشتری شود.

برخی از این عوارض بی حرکتی را می توان با اقدامات بهداشت تنفسی مانند تنفس عمیق ، سرفه ، تخلیه وضعیتی ، کوبه ای و لرزش پیشگیری کرد. این تکنیک ها بلافاصله بعد از این بخش در زیر بحث خواهند شد.

سیستم گردش خون

سیستم گردش خون به دلیل عدم تحرک به خطر می افتد. برخی از این عوارض و خطرات تنفسی شامل استاز وریدی ، گشادی وریدی ، کاهش فشار خون ، ورم ، تشکیل آمبول ، ترومبوفلبیت و افت فشار خون ارتاستاتیک است که یک عامل خطر است که اغلب با سقوط مشتری همراه است.

برخی از این عوارض را می توان با ورزش های پا ، استفاده از دستگاه های فشرده سازی پی در پی یا جوراب ضد آمبولی و شروع اقدامات پیشگیری از خطر سقوط در صورت عدم تأثیر منفی فشار خون ارتوستاتیک توسط فشار خون ارتوستاتیک ، پیشگیری کرد.