مشکل دیگر داروهای سالمندان مربوط به تعداد داروهای تجویزی است که افراد مسن مصرف می کنند. این می تواند از دو تا شش یا چند دارو متفاوت باشد. به طور متوسط ​​برای هر فرد مسن 4.5 داروی تجویز شده است. علاوه بر این حداقل 40 درصد از سالمندان از مکمل های گیاهی استفاده می کنند و به طور متوسط ​​دو داروی بدون نسخه نیز مصرف می کنند. این تعداد زیاد داروها گاهی اوقات می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در بسیاری از موارد یک دارو باعث سرکوب یا تحریک فرآیندهای فیزیولوژیکی می شود که داروی دیگر برای ایجاد آن طراحی شده است. به عبارت دیگر داروها می توانند با یکدیگر تداخل داشته باشند و با یکدیگر تداخل داشته باشند. گاهی اوقات یک دارو اثر مصرف داروی دیگری را همزمان افزایش می دهد. حتی مکمل های گیاهی و داروهای بدون نسخه نیز می توانند این مشکلات را ایجاد کنند. همانطور که در بالا ذکر شد ممکن است عوارض جانبی جدی ایجاد شود یا ممکن است یک یا چند دارو به دلیل تداخل م asثر نباشند. و به دلیل ندانستن دوزهای صحیح ، این تعامل ممکن است در افراد مسن شدیدتر باشد. پزشکان و داروسازان ممکن است از مشکل واکنش دارویی آگاه نباشند ، به خصوص اگر فرد مسن دارای اختلالی با علائم باشد که ممکن است علائم تداخل دارویی را پنهان کند. اغلب افراد مسن تمایلی به ذکر علائم تداخل دارویی ندارند. تخمین زده می شود که به ازای هر دلار هزینه شده برای داروهای تجویزی ، یک دلار دیگر صرف داروهای اضافی می شود تا مشکلات ایجاد شده توسط داروهای اولیه را برطرف کند.

نگهداری از سالمندهای معلول

شایع ترین مشکل داروها این است که پزشک یا داروساز ممکن است

هر کسی که در مراقبت های بهداشتی است می داند که جمعیت ایران در حال پیر شدن است. تعداد بیماران بالای 75 سال با مشکلات پیچیده سلامتی به طور چشمگیری در حال افزایش است. در واحد توانبخشی سالمندان بستری که من در آن کار می کنم ، معمولاً 25 درصد تخت های افراد بالای 90 سال اشغال شده است. در کانادا ، تخمین زده می شود که بیش از 4000 سالمند وجود دارد ، و گروه سنی بالای 80 سال سریع ترین رشد جمعیتی را دارد. چالش های عظیمی وجود دارد ، اما موفقیت های زیادی نیز وجود دارد.

بدیهی است که کمبود متخصصان سالمندی در ایران وجود دارد. آنچه کمتر آشکار است نقش مهمی است که پزشکان خانواده در مراقبت از افراد مسن ایفا می کنند. پزشکان خانواده در کلینیک ها ، بیمارستان ها و بخش های اورژانس در حال تغییر وضعیت جمعیتی هستند. ایران ها نه تنها عمر طولانی تری ندارند ، بلکه مستقل و فعال هستند در زندگی – و بیش از نسل قبلی سالمندان از خود دفاع می کنند. اگرچه کمبود پزشک خانواده در بخش هایی از کشور بهبود یافته است ، بیماران مسن به شدت به پزشکان خانواده متکی هستند. بسیاری هنوز از کمبود پزشک خانواده آسیب می بینند. علاوه بر این ، دسترسی به پزشکان خانواده با آموزش های بیشتر در مراقبت از سالمندان (COE) نادر است.

پرستاران قابل اعتماد

شایستگی ها ، آموزش و آموزش

در پاسخ به افزایش جمعیت سالمند ، برخی از دانشکده های پزشکی و برنامه های اقامتی باعث افزایش قرارگیری کارآموزان در مراقبت های سالمندی شده است. اما هنوز حمایت برای بهبود سطح آموزش در همه سطوح مورد نیاز است و تنوع قابل توجهی در برنامه های درسی سالمندی باقی می ماند. 2-5 کلاس های بزرگتر با توجه به تعداد کمی از پزشکان دارای تخصص برای انجام وظایف پیشگامان ، احتمال تجربیات بالینی را با خدمات تخصصی کمتر کرده است. به با این حال ، من دریافتم که پزشکان خانواده و کارآموزان بیشتر از آنچه که در آغاز کار من وجود داشت ، برای ارائه بهترین مراقبت ممکن انگیزه دارند. ما راه طولانی در پیش داریم تا همه دانشجویان پزشکی و متخصصان در زمینه اصول و کاربردهای COE تجربه و دانش داشته باشند ، اما اوضاع رو به بهبود است.

به دلیل تنوع برنامه درسی ، انجمن سالمندان ایران) شایستگی های اصلی ملی را برای دانشجویان پزشکی توسعه داد. اینها پایه ای برای اهداف یادگیری پزشکی خانواده خواهد بود (توسعه یافته توسط و کالج پزشکان خانواده کانادا برنامه سالمندان) تا اطمینان حاصل شود که ساکنان در معرض طیف وسیعی از مسائل سالمندی تحت شایستگی های پزشکی خانواده قرار دارند. این اهداف باید انگیزه ای را برای اطمینان از کار همه پزشکان خانواده با پزشکان ماهر در زمینه های مختلف از جمله خانه های سالمندان فراهم آورد.

استخدام پرستاران

در مقاله ای که توسط برنامه مراقبت های بهداشتی سالمندان ارائه شده است 7 بر نیاز گروه های دانشگاهی پزشکی خانواده برای استخدام هیات علمی با تخصص شناخته شده در مراقبت های سالمندان یا آموزش های بیشتر در و پزشکان خانواده – که نقش اصلی در مراقبت از سالمندان دارند – تأکید شده است. در توسعه برنامه های درسی کارشناسی و کارشناسی ارشد در سالمندان مشارکت داشته باشید. اهمیت آموزش ساکنان در زمینه های مختلف نیز مورد تأکید قرار گرفت ، زیرا قرار گرفتن در معرض بالینی مسیرهای شغلی را هدایت می کند و اعتماد به نفس را افزایش می دهد. گفتن این که چند مورد از این توصیه ها اجرا شده است ، دشوار است ، اما برنامه مراقبت های بهداشتی برای سالمندان باید به همکاری با رهبران آموزشی پزشک خانواده ادامه دهد تا اطمینان حاصل شود که بخش ها به توصیه ها عمل می کنند.

ستخدام-پرستار-موسسات-شرق-تهران

پرستاری-از-سالمند-در-تهران-پارس

خدمات-پرستاری-در-خانه-تهران

پرستار-سالمند-در-غرب-تهران

خدمات-پرستاری