پرستاری حرفه ای در بخش مراقبت های بهداشتی است که بر مراقبت از افراد ، خانواده ها و جوامع متمرکز است ، بنابراین آنها ممکن است از سلامتی و کیفیت زندگی مطلوب برخوردار شوند ، آن را حفظ یا بازیابی کنند. پرستاران ممکن است با رویکرد خود در مراقبت از بیمار ، آموزش و دامنه عملکرد از سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی متفاوت باشند. پرستاران در بسیاری از تخصص ها با سطوح مختلف اقتدار تجویز تمرین می کنند. پرستاران بزرگترین ملفه بیشتر محیطهای بهداشتی را تشکیل می دهند اما شواهدی از کمبود بین المللی پرستاران واجد شرایط وجود دارد. بسیاری از پرستاران در محدوده سفارش پزشکان مراقبت ارائه می دهند و این نقش سنتی باعث شکل گیری چهره عمومی پرستاران به عنوان ارائه دهنده مراقبت شده است. با این وجود در اکثر حوزه های قضایی به پرستاران اجازه می دهد به طور مستقل در محیط های مختلف تمرین کنند. از دوره پس از جنگ ، آموزش پرستار فرایند تنوع به سمت اعتبارنامه های پیشرفته و تخصصی را طی کرده است ، و بسیاری از مقررات سنتی و نقش های ارائه دهنده در حال تغییر است.

پرستاران برنامه مراقبت ، همکاری مشترک با پزشکان ، درمانگران ، بیمار ، خانواده بیمار و سایر اعضای تیم را که بر بهبود بیماری برای بهبود کیفیت زندگی متمرکز است ، تهیه می کنند. در ایران پرستاران پیشرفته مانند متخصصان بالینی و پرستاران ، مشکلات بهداشتی را تشخیص می دهند و داروها و سایر روش های درمانی را تجویز می کنند ، بسته به قوانین فردی ایالت. پرستاران ممکن است به هماهنگی مراقبت از بیمار که توسط سایر اعضای یک تیم مراقبت های بهداشتی چند رشته ای مانند درمانگران ، پزشکان و متخصصان رژیم انجام می شود ، کمک کنند. پرستاران مراقبت های متقابل ، به طور مثال ، با پزشکان و به طور مستقل به عنوان متخصص پرستاری ارائه می دهند.

استخدام پرستار در تهران

مورخان پرستاری برای تعیین اینکه آیا مراقبت از بیماران یا آسیب دیدگان در دوران باستان مراقبت های پرستاری است ، با این چالش روبرو هستند. به عنوان مثال ، در قرن پنجم قبل از میلاد ، مجموعه بقراط در برخی موارد مراقبت و مشاهده ماهرانه بیماران توسط “خادمان” مرد ، که ممکن است پرستارهای اولیه باشند ، توصیف می کند. حدود 600 سال قبل از میلاد در هند ، در ، کتاب 3 ، فصل V در مورد نقش پرستار ثبت شده است: “اعضای مختلف یا اعضای بدن همانطور که قبلا ذکر شد از جمله پوست ، توسط کسی که چنین نیست ، به درستی توصیف نمی شود. از این رو ، هر کسی که مایل به کسب دانش کامل در مورد آناتومی است ، باید یک بدن مرده را آماده کند و با کالبد شکافی ، آن را با دقت مشاهده و قسمتهای مختلف آن را بررسی کند. ”

قبل از تأسیس پرستاری مدرن ، اعضای فرامین مذهبی مانند راهبه ها و راهب ها اغلب مراقبت هایی مانند پرستار ارائه می دادند. نمونه هایی از این دست در سنت های مسیحی ، اسلامی و بودایی در میان سایر موارد وجود دارد. فیبی ، که در رومیان 16 ذکر شده است ، در بسیاری از منابع به عنوان “اولین پرستار مراجعه کننده” توصیف شده است. این سنت ها در پیشرفت اخلاق پرستاری مدرن تأثیرگذار بود. ریشه های مذهبی پرستاری مدرن امروزه در بسیاری از کشورها به اثبات رسیده است. یک مثال در انگلستان استفاده از عنوان تاریخی “خواهر” برای مراجعه به یک پرستار ارشد در گذشته است.

در جریان اصلاحات قرن شانزدهم ، اصلاح طلبان پروتستان صومعه ها و صومعه ها را تعطیل کردند و به چند صد بیمارستان شهری اجازه دادند تا در شمال اروپا فعالیت کنند. به آن راهبه هایی که به عنوان پرستار خدمت می کردند ، مستمری می گرفتند یا به آنها می گفتند که ازدواج کنند و در خانه بمانند. مراقبت های پرستاری به افراد کم تجربه رسید زیرا متولیان سنتی که ریشه در کلیسای کاتولیک روم داشتند از سمت خود برکنار شدند. حرفه پرستاری تقریباً برای 200 سال دچار شکست بزرگی شد.

موسسه پرستاری در تهران

در طول جنگ کریمه ، دوشس بزرگ النا پاولوونا فراخوان زنان برای پیوستن به فرمان تعالی صلیب را برای سال خدمت در بیمارستان های نظامی صادر کرد. بخش اول از بیست و هشت “خواهر” به سرپرستی الكساندرا پتروونا استاكوویچ ، مدیر سفارش ، اوایل نوامبر 1854 به کریمه رفت.

فلورانس نایتینگل شخصیتی تأثیرگذار در توسعه پرستاری مدرن بود. هنگام بکارگیری نایتینگل در طول جنگ کریمه هیچ لباس فرم ایجاد نشده بود. نایتینگل که اغلب به عنوان اولین نظریه پرداز پرستار در نظر گرفته می شود ، سلامتی را با پنج عامل محیطی پیوند می دهد: (1) هوای خالص یا تازه ، (2) آب خالص ، (3) زهکشی کارآمد ، (4) تمیزی و (5) نور ، به ویژه نور مستقیم خورشید. کمبودهای موجود در این پنج عامل منجر به فقدان سلامتی یا بیماری شده است.  نایتینگل هر دو نقش پرستاری و آموزش را تعریف کرد.

فلورانس نایتینگیل پایه های پرستاری حرفه ای را پس از جنگ کریمه گذاشت. یادداشت های او درباره پرستاری (1859) محبوب شد. مدل آموزش حرفه ای نایتینگل ، با تاسیس اولین دانشکده پرستاری که به بیمارستان و دانشکده پزشکی مداوم متصل است ، پس از سال 1870 به طور گسترده ای در اروپا و آمریکای شمالی گسترش یافت. نایتینگل همچنین پیشگام ارائه گرافیکی داده های آماری بود.

خدمات پرستاری

توصیه های نایتینگل بر اساس موفقیت های “آموزه های” جامائیکا مانند مری سیکول ، که مانند نایتینگل ، در جنگ کریمه خدمت می کرد ، بنا شد. سیکول بهداشت و استفاده از گیاهان را در بهبود سربازان زخمی و کسانی که از بیماری در قرن نوزدهم در کریمه ، آمریکای مرکزی و جامائیکا رنج می بردند ، انجام داد. پیشینیان وی در قرن 18 به عنوان شفادهنده در مستعمره جامائیکا موفقیت زیادی کسب کردند و آنها شامل مادر سیکول ، خانم گرانت ، سارا آدامز ، کوبا کورنوالیس و گریس دون ، معشوقه و دکتر ثروتمندترین کارخانه جامائیکا ، سیمون تیلور بودند.

نگهداری سالمند

پرستاری سالمند

پرستار از سالمند ارزان

پرستاری سالمند در منزل  

نگهداری ازسالمند در خانه

نگهداری از سالمند بیمار

موسسه پرستاری

خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری در منزل تهران