بیماران جراحی پس از جراحی به دلیل یک سری ضربات مانند بیهوشی و جراحی مستعد حوادث ناایمن مختلف هستند. در میان آنها ، گروهی از بیماران “به طور بالقوه بدحال” وجود دارد که وضعیت آنها از نظر ظاهری چندان جدی نیست و هیچ تظاهرات بالینی واضحی از نارسایی اندام خاص وجود ندارد ، اما اگر وضعیت این بیماران نادیده گرفته شود و مداخلات مثر انجام شود. به موقع مصرف نشوند ، به احتمال زیاد وضعیت آنها در عرض چند ساعت یا چند روز به سرعت بدتر می شود و به بیماران بدحال تبدیل می شود و حتی زندگی آنها را به خطر می اندازد  اطمینان از ایمنی بیمار اولین عنصر مدیریت ایمنی بیمارستان است و همچنین پیش نیاز و اساسی ترین نیاز برای بهبود کیفیت خدمات پزشکی است. برای پرستاری ، ارائه سطح موثر و منطقی نظارت ، تمرکز کار ایمنی پزشکی است. با این حال ، به دلیل محدودیت منابع پزشکی ، نحوه مدیریت موثر بیماران بدحال یا بیماران بالقوه شدید در خارج از بخش مراقبت های ویژه به یک نگرانی فوری برای متخصصان مراقبت های بهداشتی تبدیل شده است  علاوه بر این ، چگونه متخصصان مراقبت های بهداشتی بالینی می توانند به سرعت و با دقت تعیین کننده وضعیت بحرانی یک بیمار و میزان خطر بالقوه باشند ، هنوز تا حد زیادی به دانش و تجربه بالینی متخصصان مراقبت های بهداشتی بستگی دارد و فاقد شاخص های هدف کمی و استاندارد است و در نتیجه بیماران تحت نظارت نامناسب قرار می گیرند. در طول بستری شدن ، که می تواند منجر به تشخیص نادرست ، تشخیص نادرست و حتی تاخیر در شرایط شود ، که منجر به عوارض جانبی ، اختلافات پزشکی و اتلاف منابع پزشکی می شود.

پرستاری از سالمند بدحال

معرفی سیستم نمره دهی هشدارهای اولیه ، پرستاران بخش را قادر می سازد تا در تشخیص این بیماری پیشگیرانه عمل کنند و پرستاران می توانند مداخلات مناسب را با توجه به “مقدار ماشه” انتخاب کرده و پزشکان یا متخصصان مربوطه را از طریق “معیارهای پزشک تماس بگیرند” ، ”که ایمنی بیماران را تا حد زیادی بهبود می بخشد. بنابراین ، پیش بینی تغییرات اولیه در وضعیت بیماران پس از جراحی و ایجاد یک برنامه پایش علمی ، موثر و استاندارد برای هشدار زودهنگام برای مداخله به موقع ضروری است  اکثر بیماران علائم واضحی مانند تنگی نفس ، تغییر وضعیت هوشیاری ، آریتمی ، فشار خون غیرعادی ، اشباع کم اکسیژن شریانی و خروج غیرطبیعی ادرار را چند ساعت قبل از بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه یا وقوع ایست قلبی نشان می دهند  یک مطالعه مشاهده ای بزرگ بر روی بیماران بستری در بیمارستان نشان داد که 9 درصد از بیماران حداقل یک علامت حیاتی غیرطبیعی در ابتدای بستری خود داشتند. بیش از 80 درصد از بیماران در 24 ساعت اول بدتر شدن به طور کامل قابل تشخیص بودند اما موفق به دریافت مداخلات به موقع و موثر نشدند زیرا پرستاران نتوانستند علائم حیاتی را به طور کامل کنترل کنند و این شرایط را به موقع به پزشکان گزارش دهند. بسیاری از بیماران به دلیل عدم نظارت و درمان مطابق با ماهیت حاد و بحرانی وضعیت خود در ICU بستری می شوند و منجر به تشدید آنها می شود

پرستاری مبتنی بر شواهد در ابتدا از پزشکی مبتنی بر شواهد نشأت گرفت و سپس با توسعه پزشکی مبتنی بر شواهد و با الهام از ایده ها ، رشته پرستاری نیز رویکرد پزشکی مبتنی بر شواهد را اتخاذ کرد.

استخدام پرستار

استفاده از تداوم مراقبت معمولی بسیار اختیاری است ، با یک برنامه مراقبت ناقص ، عدم ارتباط ، و هیچ مکانیزم ارزیابی و بازخورد به موقع و مثر. مدیریت مورد به طور گسترده ای در صنعت خدمات مراقبت های بهداشتی به عنوان یک استراتژی مقرون به صرفه برای هماهنگی نیازهای فردی سلامت استفاده می شود و شکاف هایی را در مراقبت های مداوم معمول ایجاد می کند. این شامل مدیریت طیف وسیعی از بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا ، بیماری انسدادی مزمن ریوی و سرطان سینه است و در عمل با موفقیت قابل توجهی مورد استفاده قرار گرفته است. محققان یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده را با پیگیری 12 ماهه در یک کلینیک مراقبت های اولیه در جنوب برزیل انجام دادند ، جایی که بیماران مبتلا به فشار خون بالغ به طور تصادفی در یک گروه مداخله (47 نفر) و یک گروه مراقبت معمول (47 نفر) قرار گرفتند. مدیریت مورد شامل مشاوره های مراقبتی ، تماس تلفنی ، ویزیت در منزل ، آموزش بهداشت و ارجاع مناسب ، با برنامه های مراقبت در صورت لزوم اصلاح شده و منجر به مدیریت پرونده می شود. گروه مداخله با مدیریت مورد نسبت به گروه کنترل در کنترل فشار خون موثرتر بود و در مقایسه با گروه کنترل ، دور کمر ، وزن و رعایت درمان را بهبود بخشید

نگهداری از سالمند

مطالعه ای روی 103 بیمار مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) نشان داد که بیمارانی که تحت مداخله مدیریت مورد قرار گرفتند ، کیفیت زندگی آنها به طور قابل توجهی بالاتر از گروه کنترل بود محققان 335 زن 65 ساله و بالاتر مبتلا به سرطان پستان تازه تشخیص داده شده را در گروه های کنترل و مداخله شامل بازدید از منزل ، مکالمات تلفنی ، ملاقات با بیماران در ملاقات پزشک ، ویزیت موارد در طول بستری شدن ، و تماس و تعامل با موارد در مکان های دیگر در این گروه قرار دادند. در طول دوره مداخله ، و دریافتند که در مقایسه با گروه کنترل ، زنان در گروه مداخله تحت کنترل مورد به طور قابل توجهی بیشتر از گروه کنترل دارای دامنه حرکتی طبیعی یا تقریباً طبیعی در بازو در کنار سینه خود بودند. سرطان تا 2 ماه بعد از عمل محققان 95 بیمار را که به تازگی درمان سرطان را تکمیل کرده بودند به طور تصادفی در 11 مرکز سرطان در کانون زوریخ سوئیس قرار دادند. بیماران گروه مدیریت مورد حداقل سه بار در یک دوره 12 ماهه با یک مدیر مورد ملاقات کردند و بر اساس نتایج گزارش شده توسط بیمار مورد ارزیابی قرار گرفتند و مشخص شد که مدیریت موارد باعث بهبود کیفیت زندگی و کاهش بار بازگشت به زندگی عادی برای بیماران سرطانی ، و نیازهای بازماندگان اولیه سرطان را برای مراقبت مداوم برآورده کرد.

ستخدام-پرستار-موسسات-شرق-تهران

پرستاری-از-سالمند-در-تهران-پارس

خدمات-پرستاری-در-خانه-تهران

پرستار-سالمند-در-غرب-تهران

خدمات-پرستاری