محققان پس از پیاده سازی مدیریت مورد انکولوژی در یک موسسه پزشکی فوق تخصصی انکولوژی ، با متخصصان مراقبت های بهداشتی مصاحبه کردند و دریافتند که مدیریت موارد انکولوژی به بهبود رابطه پزشک و بیمار و افزایش شایستگی های عملیاتی متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک می کند [21]. در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده در دانمارک ، 280 بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ به نسبت 1: 1 به گروه کنترل یا گروه مداخله مدیریت مورد (CM) اختصاص داده شدند. 30 هفته پس از جذب بیمار ، یک پرسشنامه آزمایشی موقت برای پزشکان عمومی همه بیماران ارسال شد و پاسخ پزشکان عمومی در هر دو گروه مقایسه شد ، و در نتیجه قدردانی پزشکان عمومی از مدیریت مورد بود. بیماران گروه مداخله به طور قابل توجهی تماس کمتری با بیمارستان داشتند. گزارش موردی از سرطان نازوفارنکس در چین برای بهبود سطح امید و خودکارآمدی بیماران ، افزایش میزان اولین پیگیری و اجرای برنامه های درمانی تعیین شده و به نفع بیماران ، اما مدل مدیریت مورد از سرطان نازوفارنکس با رویکرد پیگیری واحد ، مدت زمان کوتاه و عدم ساخت سیستماتیک و تأیید و شباهت با خدمات مراقبت های گسترده ، از یکدیگر متفاوت است.

کاربرد مدیریت اطلاعات دقیق در مراقبت های بالینی

گروهی از بیماران هستند که در عمل بالینی به راحتی نادیده گرفته می شوند. ظاهراً آنها به طور جدی بیمار نیستند و تظاهرات بالینی واضحی از نارسایی اندام خاص ندارند ، اما اگر مداخلات به موقع و م receiveثر دریافت نکنند ، به احتمال زیاد در مدت زمان کوتاهی تغییرات سریع در وضعیت خود را تجربه کرده و به شدت بیمار می شوند. یا حتی زندگی آنها تهدید می شود. به همین دلیل ، متخصصان مراقبت های بهداشتی در کشورهای مختلف در حال بررسی سیستم های مختلف نمره دهی هشدار اولیه برای ارزیابی سریع و دقیق شرایط بیماران و شناسایی خطرات احتمالی در مراحل اولیه هستند. در میان آنها ، MEWS کالیبره شده به دلیل در دسترس بودن آسان ، روش ارزیابی ساده و سریع و حساسیت بالا در پیش بینی تغییرات شرایط بیماران ، مورد توجه و شناخته شدن متخصصان مراقبت های بهداشتی قرار می گیرد ، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است. برخی از محققان MEWS را با MEWS کالیبره شده و دریافت که MEWS کالیبره شده بیشتر برای استفاده بالینی توصیه می شود.

عفونت ها از علل اصلی مرگ و میر در سنین بالا هستند. عوامل مختلف از جمله ایمنی سنجی ، بیماریهای مزمن همراه و تغییر در عملکردهای طبیعی اندامهای فیزیولوژیکی ممکن است دفعات و شدت عفونتها را در بیماران مسن تغییر دهد. واکنشهای طبیعی بدن نسبت به عفونت ناشی از آن ، مانند افزایش دمای بدن ، ممکن است در بیمارانی کور شود که در تشخیص افتراقی بین عفونت و سایر بیماریها مشکل ایجاد می کند. در عفونت های شدید دستگاه تنفسی و ادراری شایع ترین سیستم هایی هستند که ممکن است با سپسیس شدید همراه باشند. باکتریمی و سپسیس نیز با کاتترهای عروقی ساکن در افراد مسن که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند (ICU) همراه است. بیماران مسن نیز در برابر عفونت Clostridioides difficile آسیب پذیرتر هستند. اگرچه مدیریت کلی عفونت ها در بیماران مسن مبتلا به بیماری شدید با بیماران جوان متفاوت نیست ، مراقبت دقیق در مدیریت مایعات و بهینه سازی دقیق فردی در درمان آنتی بیوتیک ، همراه با سایر اصول مدیریت ضد میکروبی به منظور جلوگیری از افزایش مرگ و میر ناشی از عفونت مدیریت سازمان یافته تیم هنگام درمان بیماران مسن وخیم در ICU ضروری است و باعث کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از عفونت در چنین بیمارانی می شود.

معرفی

پیری با انواع تغییرات فیزیولوژیکی و کاهش تدریجی هموستاز فیزیولوژیکی همراه است ، که هر دو منجر به تغییر در عملکرد اندام ها ، کاهش عملکرد ، چند بیماری و ضعف می شود (1 ، 2). تغییرات وابسته به سن در سیستم ایمنی به عنوان ایمونوسنسانس شناخته می شوند و این ممکن است بر توانایی ارگانیسم برای غلبه بر عوامل استرس زای خارجی تأثیر بگذارد. ایمونوسنسنس در همه افراد مسن به درجات مختلف وجود دارد و بین میزان ضعف و عدم توانایی سیستم ایمنی ارتباط وجود دارد (3). با افزایش سن سیستم ایمنی و توانایی های طبیعی دفاع در برابر عفونت ها ، سلول های بدخیم یا خود فعال کاهش می یابد ، افزایش حساسیت به عفونت ها ، بدخیمی ، اختلالات خود ایمنی و اختلال در ترمیم زخم دنبال می شود (1 ، 4). بسیاری از افراد مسن دارای درجه خفیفی از سرکوب سیستم ایمنی در نتیجه ایمونوسنسنس ، همراه با تغییرات اندام وابسته به سن ، بیماریهای همراه ، سندرمهای سالمندی ، ضعف ، سوء تغذیه ، اختلال عملکرد و پلی فارماسی هستند که همه اینها بر پیش آگهی بیماران سالمند مبتلا به بیماریهای عفونی ( 2 ، 3). تغییرات مربوط به سن در سیستم ایمنی مستعد کننده عفونت ها در جدول 1 خلاصه شده است. در دهه های گذشته ، تعداد بیماران مسن بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) افزایش یافته است. در حال حاضر ، میانگین سن بیماران بدحال به 65 سال می رسد و نسبت افراد بسیار مسن (80 سال سن) در میان آنها رو به افزایش است. این وضعیت چالش های اخلاقی و عملی را قبل از بستری در ICU و در طول اقامت در ICU ایجاد می کند و هزینه های مراقبت های بهداشتی را افزایش می دهد (5). عفونت ها و عوارض مربوط به آن مانند سپسیس و نارسایی حاد تنفسی هر دو در هنگام بستری مشاهده می شوند و اغلب در مدت اقامت ICU در این جمعیت بیمار مشاهده می شوند

ستخدام-پرستار-موسسات-شرق-تهران

پرستاری-از-سالمند-در-تهران-پارس

خدمات-پرستاری-در-خانه-تهران

پرستار-سالمند-در-غرب-تهران

خدمات-پرستاری